2 kwietnia 2012

Sałatka z tuńczyka i zielonego groszku


Jak głosi legenda, przygotowywał ją były teść Taty, ale z mięsa ugotowanego kurczaka/kury. Na pomysł modyfikacji wpadła moja Mama, i tak tę sałatkę przygotowywało się u nas. Wersję z mięsem drobiowym lubię również, ale ta jest bardziej wyrazista; na dodatek każdy pretekst do zjedzenia ryby jest bezcenny.
To sałatka błyskawiczna, a składniki możemy mieć zawsze pod ręką. Bardzo ją lubię ze świeżo zmielonym pieprzem i jasnym pieczywem.




Składniki (na ok. 4 porcje):
185-gramowa puszka tuńczyka w oleju
1/2 400-gramowej puszki groszku konserwowego
3-4 łyżki majonezu
pieprz


Tuńczyka odsączyć, nieco rozdrobnić w średniej misce.

Groszek odsączyć, dodać do tuńczyka.

Dodać majonez, wymieszać, ocenić konsystencję; w razie potrzeby dodać go jeszcze więcej.

Doprawić do smaku solą (może się okazać niepotrzebna) i pieprzem.

11 komentarzy:

  1. Takie proste, a na pewno pyszne.
    Czy mozna zamiast groszku konserwowego uzyc rozmrozonego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maggie - nigdy nie próbowałam. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Tuńczyk to mój ulubiony sałatkowy składnik.
    Myślę, że ten mrożony groszek też się sprawdzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. prostota znów wyparła skomplikowane dania.
    wspaniała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Proste na ogół bywa lepsze, niż "przekombinowane". Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dodaję jeszcze trochę czosnku, bo czosnek jest dobry do wszystkiego:) W takich sałatkach zawsze mi się to pół puszki groszku marnowało. Na szczęście można już dostać puszki "baby", i to jest porcja akurat.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam. Jak ja uwielbiam tuńczyka :) Ja ostatnio odkryłam cos takiego nie tuńczykowego co prawda: serek wiejski, 1/2 pomidora pokrojonego w kostkę kilka czarnych oliwek miesamy i wlala. Pyyychota :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sałatka z tuńczyka i zielonego groszku - rewelacyjny pomysł na ten przedświąteczny okres - bezmięsne, błyskawiczne, bezkonkurencyjne. Dzięki.
    Pogodnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  8. Tuńczyk jest pyszny w każdym połączeniu i pod każdą postacią

    OdpowiedzUsuń
  9. ja tez robiłam taką sałatkę ale oststnio dodałam trochę zielonej sałaty ( mocno rozdrobionej) jajko gotowane pokrojone jak do słatki i gotowanego ryżu ( + oczywiście tuńczyk, groszek , majonez, sól, pieprz) - pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jadam te salatke od lat i nadal mi sie nie znudzila ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...