28 czerwca 2011

Ciasto z czerwonymi porzeczkami



W zasadzie pachnie biszkoptem - nie mogę się jednak przy tym upierać, bo receptura jest inna. Jednak tak puszyste i lekkie pozwala o biszkoptowe skojarzenie zahaczyć... Błyskawiczne, słodkie - wdzięcznie podkreśla kwaskowate owoce. Za przepis dziękuję mojej Cioci: poznałam je w wersji z jagodami, ale pierwszy raz przyrządziłam z porzeczkami, i tak już u nas zostało, że każdy porzeczkowy sezon otwieramy tym ciastem, letnim, późnym, cichym wieczorem.


Składniki (na blachę ok. 25x35cm):
4 jajka
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki pszennej tortowej
1 czubata (nie przesadzałabym z tą czubatością) łyżeczka proszku do pieczenia
250g (kostka) margaryny
2-4 garście czerwonej porzeczki (umytej, oberwanej z gron)
cukier puder do oprószenia


Margarynę stopić w garnuszku i odstawić do ostygnięcia.

Piekarnik nastawić na 180 stopni.

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i razem przesiać.

Jajka ubić z cukrem na jednolitą, puszystą, jasną masę.

Dalej ubijając dodać do nich mąkę z proszkiem, wymieszać do połączenia składników.

Miksując dalej dodać stopioną ostudzoną margarynę.

Ciasto wylać na blachę natłuszczoną i wyłożoną papierem do pieczenia; na wierzchu delikatnie rozsypać porzeczki.

Wstawić od piekarnika i piec ok. 50 minut, aż patyczek włożony w samym środku ciasta, do dna, wyjdzie czysty i suchy.






Jeszcze ciepłe posypać cukrem pudrem, studzić na kratce.


23 komentarze:

  1. uroczo wyglądają te porzeczki zatopione w cieście :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Proste i wspaniałe letnie ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniałe zdjęcia, porzeczki utworzyły cudne dziureczki wpadając w to puszyste cudo :) pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda tak fantastycznie delikatnie z tymi czerwonymi kuleczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Agnieszko, przez Twe zdjęcia mam ogromny apetyt na czerwoną porzeczkę. I byłoby to proste gdyby nie fakt, że na Wyspach jest niedostępna w sklepach. Można ją tylko nabyć internetem w cenach kosmicznych.
    Pysznie u Ciebie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Wam bardzo; z wdzięczności chętnie bym się nim podzieliła :) Bayaderko: mi się udało je zebrać u pewnej Pani z historią, która całkiem prężnie zajmuje się dwoma rzędami porzeczkowych krzaczków. Zagospodarowałam dwa wiadra; część zamroziłam. Jeśli będziesz w naszych stronach - daj znać :) Dziękuję, zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  7. piekłam już to cudo 3 razy od kiedy pojawił się przepis :) jest niesamowite! mam na ogródku wielki krzak porzeczek i już prawie nic z niego nie zostało :( zastanawiam się czy jakieś inne owoce jak np maliny się nadają? nie chciałabym żeby przez wagę owoców wyszedł zakalec..

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ namiętne podejście :) Strasznie mi się podoba :) Dziękuję. Myślę, że maliny, jagody, czarne porzeczki będą w sam raz. Większe owoce - czereśnie, truskawki, morele(?!) - pokroiłabym na mniejsze cząstki i nie wahałabym się ich użyć. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. myślicie, że to ciasto wyjdzie w prodiżu?

    OdpowiedzUsuń
  10. Szukałam przepisu na ciasto z porzeczkami, trafiłam tutaj, właśnie się piecze ;) Mam nadzieję, że urośnie dużo, bo jakoś go mało (albo zrobiłam na zbyt dużej blaszce).
    Dam znać jak wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dałam za mało porzeczek, ciasto urosło, ale następnym razem zrobię w mniejszej blaszce, pachnie cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Robię od dawna podobne ciasto, lecz ze śliwkami świeżymi lub z kompotu albo z jagodami, gruszkami w syropie itp. Zmniejszam nieco ilość cukru (do 3/4 szklanki, a nawet mniej)i dodaję trochę cukru wanilinowego. Super pachnie i smakuje. Na wierzchu kruszonka z dodatkiem kokosu,zamiast cukru pudru. Dobry przepis. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam dziś upiekłam ciasto z porzeczką dodałam do jajek zapach cytrynowy dodałam również poziomki i jagody kamczackiej wyszło rewelacyjne mój mąż już łazi za mną żebym jutro upiekła je :);):)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam,
    właśnie wyjęłam ciasto z piekarnika i ahhh pięknie wyrosło, jest puszyste, zero zakalca (mimo że nie oszczędzałam na owocach)a zrobiłam je z agrestoporzeczką. Naprawdę świetny przepis, prosty i ciasto szybko się robi!!polecam!!Emka

    OdpowiedzUsuń
  15. A moje jeszcze sie piecze, troche przezywam bo zamiast margaryny uzylam maslo, ale pachnie fantastycznie...

    OdpowiedzUsuń
  16. pięknie wygląda będę piekła :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Własnie wyjęłam ciasto z piekarnika. Spróbowałam kawałek na ciepło - rewelacyjne. Dziękuję za świetny przepis ;-).

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam zamiar robić ciasto z porzeczką, po przeczytaniu pięknego przepisu a także dużej ilości pozytywnych komentarzy zrobię tę ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam to ciasto właśnie w wersji z porzeczką czerwoną (choć i inne owoce się świetnie komponują)bo jest kwaśna i ta kwaśność w połączeniu z ciastem i cukrem pudrem jest błoga:)Dziękuję za przepis:) Dziś znowu przyniosłam porzeczki z warzywnego:) Będzie ciasto:) Nie żałuję porzeczek,sypię grubo:) nigdy nie zdarzyło się żeby ciasto nie wyrosło,albo trafił się zakalec:)MISTRZOSTWO świata a takie proste:):):)

    OdpowiedzUsuń
  20. super przepis prosty. Zaskoczyły mnie porzeczki w cieście, które dodały kwaśnego smaku, ciasto jest nie suche i pięknie wygląda. piekłam jej już 3 razy i piec będę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...